FAMU
Katedra animované tvorby (KAT)

Magisterský program - státní závěrečná zkouška

Tématické okruhy k magisterským státním závěrečným zkouškám
Okruh otázek z Režie animované tvorby, Teorie animované tvorby a Dějin světové kinematografie.


Režie animovaného filmu

tématické okruhy k magisterské státní závěrečné zkoušce


1. Proč a k čemu je třeba vypracovat storyboard?


2. Co předchází vypracování storyboardu?


3. Základní techniky animace, jejich vzájemné přednosti a zápory.


4. Úloha kamery u jednotlivých animačních technik.


5. Úloha střihu u jednotlivých animačních technik.


6. Hudba a ruchy v animaci.


7. Mluvené slovo v animaci.


8. Možnosti animovaných aktérů.


9. Ruční a počítačová animace.


10. Postprodukce v animaci.

 

 

Teorie animované tvorby

tématické okruhy k magisterské státní závěrečné zkoušce


1. Animace a drama

  • a. rozdíl mezi hraným filmem a animovaným filmem
  • b. prostředky hraného filmu
  • c. prostředky animovaného filmu
  • d. rozdíl mezi animovaným filmem a loutkovým divadlem
  • e. prostředky loutkového divadla

2. Předmět animace


3. Animace a tropy


4. Animace a zvuk


5. Žánry animovaného filmu

  • a. groteska
  • b. pohádka
  • c. ostatní žánry

6. Animace v televizi

  • a. série, cyklus, seriál

7. Animace 2D

  • a. principy disneyovské animace
  • b. kreslená a malovaná animace
  • c. ploška, silueta, koláž
  • d. prosvícený písek
  • e. špendlíková technika

8. Animace 3D

  • a. loutka 3D
  • b. loutka poloplastická
  • c. modelace
  • d. pixilace
  • e. animace předmětů

9. Animace a počítače


10. Animace jako forma výtvarného umění

 

Dějiny světové kinematografie

tématické okruhy k magisterské státní závěrečné zkoušce

  1. První optické hračky, iluze pohybu a raná před-kinematografie: laterna magika, stroboskopy, Eadward Muybridge, T. A. Edison
  2. První kinematografické projekce: bratři Lumiérové, film jako atrakce, první projekce v Čechách – Jan Kříženecký, Josef Šváb Malostranský
  3. George Méliès a trikový film
  4. Filmová avantgarda v Evropě i USA
  5. Německý expresionismus a jeho specifické výtvarné pojetí
  6. Ruská montážní škola
  7. Filmový jazyk němého filmu - přechod na film zvukový (specifika němého filmu a výzvy prvních zvukových filmů)
  8. Žánrová kinematografie USA 50. a 60. let Alfred Hitchcock a další (film noir, horror, muzikál atd.)
  9. Francouzský nová vlna a nové pojetí autora a autorského filmu
  10. Československá nová vlna
  11. Nová vlna v Německu a Velké Británii
  12. Historie a vývoj jazyka dokumentárního filmu
  13. USA 60. a 70. let – klasický Hollywood versus Nový Hollywood
  14. Ray Harryhausen a počátky trikového velko-filmu v USA (kontext Karla Zemana)
  15. Kinematografie Ruska a Východní Evropy 60. – 80. Léta (Tarkovskij, Wajda, Zanussi a další)